Starting with 1th May, all the future posts will have an English version, most probably recorded & not written, or both. I will try my best.

Tuesday, April 26, 2011

Amicul nostru Iuda

Toată săptămâna am auzit vorbindu-se despre Isus, despre jertfă şi salvare. Am fost salvaţi.
            Dar, ştiţi de cine nu am auzit vorbindu-se săptămâna aceasta? Iuda. Da, ştiu, oaia neagră a clubului, dar vreau pentru câteva secunde să ne descreţin minţile, să ne scoatem masca bisericească de pe faţă şi să ne comportăm ca atare, ca oameni ce greşesc şi pe lângă asta, recunosc când o fac. Ştiu, e foarte dificil, dar dacă o fac eu, o faceţi şi voi.
            Bun, acum că masca e pusă la o parte, care este părerea voastră generală despre Iuda şi ceea ce a făcut?
            Mulţi spun ’’Eu nu L-aş fi vândut niciodată, eu aş fi fost mai bun, eu aş fi făcut lucrul corect.’’, dacă nu L-ai vinde, de ce Îl vinzi în momentul de faţă? De ce unii vă ascundeţi credinţa atunci când nu puteţi beneficia de pe urma acesteia, ba dimpotrivă, s-ar putea să aveţi probleme? La şcoală, Îl vindem alegând să râdem în grupul de prieteni când unul dintre ei înjură de Dumnezeu, Îl vindem când alegem să fim mai bătăioşi decât cel mai bătăios şi jalnic om.
            Treizeci de arginţi ori o adolescenţă fără a fi tachinat de către colegi pentru corectitudine şi principii, treizeci de arginţi ori un şef satisfăcut, treizeci de arginţi ori un compromis. Toţi suntem la un moment dat prieteni de cataramă cu Iuda. Ceea ce contează este ce o să faceţi de acum înainte.    

4 comments:

  1. Mi-a placut abordarea ta in ceea ce-l priveste pe acest personaj, pe care, sincer, l-am compatimit intotdeauna.
    Daca nu era el, se gasea un altul.

    ReplyDelete
  2. Ai maxima dreptate in ce zici. E drept ca toti facem asa, ispititi de beneficiul material in fata... Cu asta ar trebuii sa ne intarim crezul ca aceasta lume in forma ei actuala, e condusa din Umbra de Ingerul Luminii, Satan, care il cumpara pe Iisus cu orice ocazie, care ne-o intinde. Deci, dragilor, nu avea dreptate cand zicea : "Vinde-ti totul, si urmati-ma!" ?

    ReplyDelete
  3. - Eu zic ca noi ca si crestini ne asemanam uneori mai degraba cu Petru care s-a lepadat de Domnul decat cu Iuda.
    - Este adevarat ca uneori ne este rusine de ce gandim si facem, dar eu cred ca Duhul Domnului mereu ne indeamna la cainta si mai ales la transformare.
    Fi binecuvantata !

    ReplyDelete
  4. Cred totuşi că nu toţi cei ce se numesc a creştini fac totul ca la carte, şi eu mă număr printre ei. Oricât de mult ne-am dori să părem aproape perfecţi, nu suntem. Avem căderile noastre, şi cred cu tărie că avem perioade în viaţa noastră când, spre ruşinea noastră ne ruşinăm - fără motiv - de credinţa pe care o avem şi ne lepădăm, ori Îl vindem. Depinde cum vreţi să priviţi situaţia.
    Am văzut oameni care şi-au vândut credinţa, ori s-au lepădat doar fiindcă aşa era convenient. Dar de fapt, tratăm cu atâta superioritate această persoană de parcă noi nu o facem.
    E uşor să ne liniştim conştiinţa zicându-i că noi nu vindem, noi ne lepădăm... Sincer, în viaţa noastră este acelaşi lucru. În cazul original a fost o diferenţă, dar având în vedere circumstanţele noastre, aceste două acţiuni faţă de acelaşi Isus par a avea efecte asemănătoare.

    ReplyDelete